Jiggar Sverige AB Organisationsnummer: 556926-9300
1. PRISER
Alla priser är inkl. moms i Sverige.
2. FRAKT & LEVERANS
Våra försändelser skickas med DHL Service Point, DB Schenker eller UPS inom Sverige till ditt närmaste uthämtningsställe, har full spårbarhet och kostar från 69 SEK. För ordrar till andra länder så skickar vi med antingen UPS eller DHL och priserna beror på till vilket land paketet skall.
Skrymmande frakt - Försändelser med en längd överstigande 150cm skickas med DHL alternativt med UPS beroende på leveransmöjligheter. Frakten kostar 299 SEK.
Vid beställningar på 500 SEK eller mer bjuder Jiggar.nu på frakten. Gäller endast inrikes paket. Vi erbjuder fraktfritt med DHL Service Point.
OBS! Fri frakt gäller dock inte skrymmande artiklar som är längre än 150cm som exempelvis endelade spön eller elmotorer.
Försändelserna hämtar du ut hos ditt närmsta ombud. Sms-avisering skickas till ditt mobilnummer vid ankomst till utlämningsställe, förutsatt att du fyllt i korrekt mobilnummer vid beställning. Paketet går att spåra, vid fördröjningar i leverans vänligen kontakta oss på info@jiggar.nu för kollinummer på försändelsen.
Jiggar.nu (Jiggar Sverige AB) förbehåller sig rätten att friskriva sig från ersättning till kund vid situationer där vi inte kan leverera den beställda produkten eller vid leveransförsening. Har du redan betalt för produkten vi inte har i lager förbehåller vi oss rätten att erbjuda en motsvarande produkt alternativt återbetala pengarna för den produkten till dig.
3. BETALNINGSSÄTT
Välj mellan kortbetalning, faktura eller Swish med någon av våra betalalternativ nedan. För kunder som valt att hämta varan i butik så finns även alternativet att betala i butik.
Klarna Checkout
Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.
Allmäna villkor hittar du här.
Swish
Betala direkt via Swish i mobiltelefonen.
Paypal
Våra svenska och utländska kunder kan betala via Paypals betaltjänst.
För att kunna erbjuda olika betalningsalternativ behöver vi dela dina person-, kontakt- och orderuppgifter med leverantören av respektive betaltjänst. Vi rekommenderar dig att läsa om hur vi behandlar dina personuppgifter här.
Användningen av dessa uppgifter regleras i enlighet med gällande dataskyddslag och betaltjänstens sekretesspolicy.
4. LEVERANSTIDER
Jiggar.nu samarbetar med DHL, DB Schenker och UPS och arbetar ständigt på att leverara beställningar så snabbt som möjligt. Vi lagerhåller de flesta av våra produkter vilket innebär att vi inte behöver vänta på att leverantörer ska skicka dessa till oss vid beställning. Generellt är leveranstider 1-3 arbetsdagar med samtliga av våra leveransmetoder beroende på ort och beställningstid. Beställningar vi har tillhanda innan klockan 09.00 vardagar, skickar vi oftast samma dag, senast vardagen efter.
OBS! DHL garanterar INTE leverans över natten, det BRUKAR ofta gå fram till dagen efter, men det är inget vi garanterar eller utlovar.
5. ÅNGERRÄTT / RETURER
Distansavtalslagen ger dig möjlighet att ångra köp inom 14 dagar. Ångerfristen börjar löpa den dag du mottager varan, dock tidigast från och med den dag du mottagit information om ångerrätten.
För returnerade produkter gäller att varan returneras i oförändrat skick vilket innebär oanvänd och i obruten förpackning. För den händelse att varan inte kommer tillbaka i fullgott skick kan Jiggar Sverige AB ha rätt att göra ett avdrag för detta vid återbetalningen. Returfrakten betalar du själv.
Returfraktsedel
* För standardpaket är kostnaden 69kr och du köper returfraktsedeln här.
* För större produkter som väskor, tvådelade fiskespön och håvar är kostnaden 119kr och du köper returfraktsedeln här.
* För skrymmande produkter som odelade fiskespön är kostnaden 499kr och du köper returfraktsedeln här.
Glöm ej att meddela oss vilket ordernummer detta gäller, hur vi ska kontakta dig samt vilken åtgärd som önskas. Med åtgärd menas ny vara, annan vara, tillgodokvitto, eller pengarna tillbaka. En lapp med denna information som läggs i paketet vid retur fungerar utmärkt!
För fullständig information besök www.konsumentverket.se eller klicka på http://publikationer.konsumentverket.se/sv/publikationer/konsumentverket/lagar/distans-och-hemforsaljningslagen.html för att ladda ner den fullständiga versionen av Distans och hemförsäljningslagen.
6. REKLAMATIONER
Alla reklamationer (skadade eller felaktiga) skall göras genom vårt kontaktformulär som finns här, alternativt genom att maila oss på info@jiggar.nu. Beskriv felet noggrant och vilken åtgärd du önskar. Med åtgärd menas ny vara, annan vara, tillgodokvitto eller pengarna tillbaka.
Transportskador med DHL
Vid synliga skador, be utlämningsstället anteckna skadan i deras system innan du hämtar ut paketet. Annars godkänner du godset i befintligt skick. Om du inte vill godkänna leveransen på grund av skadan har du rätt att neka den. Skicka ett anspråk via DHL Freights anspråksformulär. Ange skadan och innehållet och dokumentera med bilder. Spara alla produkter och emballage så att fraktbolaget kan besiktiga vid behov. Eventuellt behöver du inkomma med foton på det skadade godset/emballaget så dokumentera väl. Mer information och länk till skadeanmälan hittar du här.
7. PAKETERING
Vi förbehåller oss rätten att ta ut vissa produkter ur originalförpackning när dessa skickas. Vissa produkter exponeras utan deras förpackning, vissa produkter som exempelvis gummibeten skickas utan originalförpackning av miljöskäl.
8. BESTÄLLDA PAKET SOM INTE HÄMTAS UT
För varor som du som kund inte löser ut debiterar vi en kostnad för frakt, returfrakt och hantering på totalt 300 kr. Vid skrymmande sändningar tillkommer även extra fraktkostnad på 199 kr (totalt 499 kr).
9. FEL/PRISÄNDRINGAR/SLUTFÖRSÄLJNING
Vi reserverar oss mot skrivfel, prisändringar och slutförsäljning som kan uppstå trots kontinuerlig uppdatering på Jiggar.nu. Om så sker kontaktar vi dig via telefon för information om hur detta påverkar din beställning. Jiggar.nu förbehåller sig rätten att ersätta en slutsåld vara med en likvärdig vara om vi efter upprepade försök inte får tag på dig.