Laddar

Jiggar Sverige AB  Organisationsnummer: 556926-9300


1. PRISER

Alla priser är inkl moms i Sverige.

2. FRAKT & LEVERANS

Våra försändelser skickas med DHL Service Point till ditt närmaste uthämtningsställe, har full spårbarhet och kostar 69 SEK.

Skrymmande frakt - Försändelser med en längd överstigande 150cm skickas med DHL alternativt med UPS beroende på leveransmöjligheter. Frakten kostar 299 SEK.

Vid beställningar på 500 SEK eller mer bjuder Jiggar.nu på frakten. Gäller endast inrikes paket.
OBS! Fri frakt gäller dock inte skrymmande artiklar som är längre än 150cm som exempelvis endelade spön...

Expressfrakt skickas samma dag om beställningen kommit in till oss innan kl. 13.00, annars dagen efter. Priset för expressfrakt är 99 SEK. OBS! Expressfrakt omfattas inte av fraktfritt vid köp över 500:-.

Försändelserna hämtar du ut hos ditt närmsta DHL Service Point ombud. Sms avisering skickas till ditt mobilnummer vid ankomst till utlämningsställe, förutsatt att du fyllt i korrekt mobiltelefon nummer vid beställning. Paketet går att spåra, vid fördröjningar i leverans vänligen kontakta oss på info@jiggar.nu för kollinummer på försändelsen.

Stora försändelser som exempelvis endelade fiskespön skickas till närmaste DHL terminal för avhämtning.
Jiggar.nu (Jiggar Sverige AB) förbehåller sig rätten att friskriva sig från ersättning till kund vid situationer där vi inte kan leverera den beställda produkten eller vid leveransförsening. Har du redan betalt för produkten vi inte har  i lager förbehåller vi oss rätten att erbjuda en motsvarande produkt alternativt återbetala pengarna för den produkten till dig.


3. BETALNINGSSÄTT

Klarna Checkout

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.

Allmäna villkor hittar du här.

SweaWebPay Kortbetalning:

Betalning med kort sker enligt gällande regler för online-betalning i Sverige och EU. Vi använder SveaWebPays hostade PCI-DSS-certifierade kortbetalningslösning. Vi accepterar följande kort: Visa, MasterCard. Pengarna reserveras på ditt konto vid ordertillfället. Alla transaktioner skickas via SSL (Secure Sockets Layer) mycket säkert krypterade. Inga kortnummer sparas. Vi använder den senaste säkerhetstekniken för kontokortsbetalningar på nätet 3D-Secure – en standard framtagen av VISA och MasterCard med avsikt att på ett säkert sätt validera konsumenten vid köp på nätet.

4. LEVERANSTIDER
Jiggar.nu samarbetar med posten och DHL och arbetar ständigt på att leverara beställningar så snabbt som möjligt. Vi lagerhåller våra produkter vilket innebär att vi inte behöver vänta på att leverantörer ska skicka dessa till oss vid beställning. Generellt är leveranstider 1-4 arbetsdagar beroende på ort.
Beställningar vi har tillhanda innan kl.09.00 vardagar, skickar vi oftast samma dag, senast vardagen efter.

OBS! DHL garanterar INTE leverans över natten, det BRUKAR ofta gå fram till dagen efter, men det är inget vi garanterar eller utlovar.

5. ÅNGERRÄTT / RETURER
Distansavtalslagen ger dig möjlighet att ångra köp inom 14 dagar. Ångerfristen börjar löpa den dag du mottager varan, dock tidigast från och med den dag du mottagit information om ångerrätten.
För returnerade produkter gäller att varan returneras i oförändrat skick vilket innebär oanvänd och i obruten förpackning. För den händelse att varan inte kommer tillbaka i fullgott skick kan Jiggar Sverige AB ha rätt att göra ett avdrag för detta vid återbetalningen. Returfrakten betalar du själv.

Returfraktsedel
* För standardpaket är kostnaden 69kr och du köper returfraktsedeln här.
* För större produkter som väskor, tvådelade fiskespön och håvar är kostnaden 119kr och du köper returfraktsedeln här.
* För skrymmande produkter som odelade fiskespön är kostnaden 499kr och du köper returfraktsedeln här.

Glöm ej att meddela oss vilket ordernummer detta gäller, hur vi ska kontakta dig samt vilken åtgärd som önskas. Med åtgärd menas ny vara, annan vara, tillgodokvitto, eller pengarna tillbaka. En lapp med denna iformation som läggs i paketet vid retur fungerar utmärkt!

För fullständig information besök www.konsumentverket.se eller klicka på http://publikationer.konsumentverket.se/sv/publikationer/konsumentverket/lagar/distans-och-hemforsaljningslagen.html för att ladda ner den fullständiga versionen av Distans och hemförsäljningslagen.

6. REKLAMATIONER
Alla reklamationer (skadade eller felaktiga) skall göras genom vårt kontaktformulär som finns här, alternativt genom att maila oss på info@jiggar.nu. Beskriv felet noggrant och vilken åtgärd du önskar. Med åtgärd menas ny vara, annan vara, tillgodokvitto eller pengarna tillbaka.

Transportskador med DHL
Vid synliga skador, be utlämningsstället anteckna skadan i deras system innan du hämtar ut paketet. Annars godkänner du godset i befintlig skick. Om du inte vill godkänna leveransen på grund av skadan har du rätt att neka den. Skicka ett anspråk via DHL Freights anspråksformulär. Ange skadan och innehållet och dokumentera med bilder. Spara alla produkter och emballage så att fraktbolaget kan besiktiga vid behov. Eventuellt behöver du inkomma med foton på det skadade godset/emballaget så dokumentera väl. Mer information och länk till skadeanmälan hittar du här.

7. PAKETERING
Vi förbehåller oss rätten att ta ut vissa produkter ur original förpackning när dessa skickas. Vissa produkter exponeras utan deras förpackning, vissa produkter som exempelvis gummibeten skickas utan original förpackning av miljöskäl. 

8. BESTÄLLDA PAKET SOM INTE HÄMTAS UT
För varor som du som kund inte löser ut debiterar vi en kostnad för frakt, returfrakt och hantering på totalt 300 kr. Vid skrymmande sändningar tillkommer även extra fraktkostnad på 199 kr (totalt 499 kr).

9. FEL/PRISÄNDRINGAR/SLUTFÖRSÄLJNING
Vi reserverar oss mot skrivfel, prisändringar och slutförsäljning som kan uppstå trots kontinuerlig uppdatering på Jiggar.nu. Om så sker kontaktar vi dig via telefon för information om hur detta påverkar din beställning. Jiggar.nu förbehåller sig rätten att ersätta en slutsåld vara med en likvärdig vara om vi efter upprepade försök inte får tag på dig.